Outsourcing IT
KTS Software posiada doświadczenie w obsłudze informatycznej (znanej także jako outsourcing IT) małych i średnich firm oraz instytucji sektora publicznego. Specjalizujemy się w częściowym lub całkowitym przejęciu procesów informatycznych u naszych klientów, a dzięki technologii monitoringu, zapewniamy stały nadzór nad systemami i infrastrukturą informatyczną. Za pośrednictwem takiego modelu działania jesteśmy w stanie eliminować awarie w krótkim czasie oraz skutecznie zapobiegać im w przyszłości. Zaawansowany monitoring wspomaga również analizy prowadzone przez naszych specjalistów, dzięki którym infrastruktura informatyczna może być dokładnie dopasowana do profilu działalności klienta.
Obszary naszego działania to między innymi:
- szkolenia oraz pomoc zdalna dla użytkowników na zasadzie Helpdesku,
- archiwizacja i backup danych,
- inwentaryzacja sprzętu i oprogramowania oraz monitorowanie legalności,
- serwis sprzętu i oprogramowania,
- opieka nad systemami Windows, Linux,
- usługi zdalnego dostępu VPN,
- projektowanie i utrzymanie sieci LAN,
- administracja bazami danych,
- kompleksowa opieka nad stacjami roboczymi,
- zarządzanie bezpieczeństwem sieciowym oraz bezpieczeństwem danych.
Do zalet outsourcingu IT należą:
- dostęp do szerokiego grona specjalistów z wielu dziedzin informatyki,
- minimalizacja kosztów związanych z zatrudnieniem kadry informatycznej,
- gwarancja ciągłości świadczenia usług,
- możliwość skupienia się wyłącznie na własnej działalności biznesowej.
Szczegółowa oferta Outsourcingu IT:
- monitoring kluczowych usług, procesów i urządzeń w obrębie,
- infrastruktury IT,
- projektowanie i utrzymanie sieci LAN,
- programowanie i konfigurowanie urządzeń Netasq, Cisco, Linksys i Fortigate (obsługa protokołów routingu takich jak OSPF, EIGRP, RIP i routingu statycznego w zakresie małych i średnich sieci, konfiguracja VTP i STP),
- wdrożenia rozwiązań UTM (Unified Threat Management) za pomocą rozwiązań komercyjnych Netasq i Fortigate – konfiguracja Firewalli, modułów IDS, modułów antywirusowych i antyspamowych, QoS oraz filtrowanie zawartości Web i IM,
- konfiguracja rozwiązań UTM w postaci skanera antywirusowego, antyspamowego, firewalla i filtra Web na platformach Linux (OpenSource),
- projektowanie i realizowanie połączeń VPN typu site-to-site,
- instalacja, konfiguracja i utrzymanie serwerów pocztowych (głównie pod kontrolą systemu Linux),
- dostawa sprzętu oraz instalacja i konfiguracja stacji roboczych,
- konfiguracja serwerów wydruku i drukarek sieciowych,
- instalacja i konfiguracja serwerów plików opartych o systemy Linux/Unix,
- projektowanie i utrzymanie infrastruktury Active Directory i Active Directory Domain Services w oparciu o systemy operacyjne Windows,
- diagnozowanie i rozwiązywanie problemów w zakresie infrastruktury informatycznej,
- wsparcie użytkownika końcowego (na zasadzie zdalnego Helpdesku),
- rejestracja i administrowanie serwerami i domenami u dostawców zewnętrznych w imieniu klienta,
- wirtualizacja rozwiązań serwerowych i sieciowych na platformach Xen,
- instalacja oraz konfiguracja centralek telefonicznych, konfiguracja i instalacja telefonów SIP,
- odzyskiwanie danych z nośników uszkodzonych logicznie.